Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 9-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Novinky
  3. První test zimních pneumatik pro rok 2022 - rozměr 245/45 R19
27.09.2022

První test zimních pneumatik pro rok 2022 - rozměr 245/45 R19

Časopis Auto Motor Und Sport (AMS) vydal svůj první článek už v roce 1923. Podívejme se na poněkud "žhavější" téma. Přichází první letošní test zimních pneumatik pro výkonné vozy, a to v rozměru 245/45 R19. Zbystřete pokud máte automobil na 19" kolech, ať už je to Audi A6, BMW X1 nebo X2, Fiat 500C, větší Mini, Nissan Qashqai, Opel Mokka nebo Toyota C-HR apod.

Michelin Pilot Alpin 5 - vítěz testu AMS 245/45 R19

AMS vybral 8 dezénů a podrobil je důkladné zkoušce na voze Audi A6. Nečekejte ve výsledcích žádná překvapení v podobě čínských značek pneu a neznámých jmen vítězů. Zcela v čele skončil Michelin Pilot Alpin 5 a Continental WinterContact TS870P, na třetím a čtvrtém místě je následují mistři na mokru Vredestein s dezénem Wintrac Pro a Bridgestone Blizzak LM005. Na pátém místě je Firestone Winterhawk 4, o šesté místo se dělí Cooper Discoverer Winter a Uniroyal WinterExpert. Na poslední pozici zůstal Falken Eurowinter HS01, dlužno podotknout, že letos nabízí už vylepšenou verzi HS02, která by jistě dopadla lépe.

Soupeření probíhalo v disciplínách na suchu, mokru a sněhu, měřil se i hluk a valivý odpor. Z následujících údajů si můžete udělat představu jaké jsou rozdíly mezi kvalitní a špičkovou pneumatikou a kde by se mohly asi pohybovat lacinější modely pneu. Vybíráme vždy nejlepší a nejslabší pneu.


Porovnání výkonu testovaných zimních pneumatik 245/45R19

Brzdění na suchu ovládl Michelin, propadl Uniroyal (43,5 m vs 49 m), rozdíl je tak cca 12%.

Ovládání na suchu je předností Continentalu při 120,5 km/h, poslední Cooper zaostával jen o necelé 2 km/h.

Brzdění na mokru vyhovuje Vredesteinu (31,8 m), Uniroyal pokulhává s 39,5 m téměř o čtvrtinu.

Ovládání na mokru má v malíku opět Vredestein a Uniroyal je opět na druhém kraji pole (75,2 vs 69,5 km/h), tj. necelých 10% rozdílu.

S přímým aquaplaningem se nejlépe srovnal Falken při 78,9 km/h, Continental odolal jen do 73 km/h.

Aquaplaning do zatáčky opět zvládl nejlépe Falken, Firestone na tom byl o více než 20% hůře.

Brzdění na sněhu umí Firestone, zastavil po 24,9 metrech, Falken až na 30 metrech, rozdíl 20%.

U trakce na sněhu se jako šampion předvedl Michelin, Falken vykázal o více než 20% horší hodnoty.

Ovládání na sněhu zvládá nejlépe Continental při 53,9 km/h, nejhůře Falken, 48,2 km/h z něj činí o 10% horší pneumatiky v této oblasti.

V otáčení na sněhu Falken naopak vyhrává, Firestone je na tom o třetinu hůře (3,13 s vs 4,1 s).

Nejnižší hlučností se prokázal Cooper, Falken je o 2 dB hlučnější, to znamená zhruba o třetinu větší vnější hluk.

Valivý odpor Continentalu je zhruba o čtvrtinu nižší než je tomu u Falkenu, což už se může projevit na ručičce palivoměru.


Shrnutí testu zimních pneumatik 245/45R19

Čtením tohoto článku potvrzujete, že Vám záleží na bezpečnosti jízdy a jistě dokážete zhodnotit za jakých podmínek cestujete nejčastěji a jaké parametry jsou pro Vás nejdůležitější. 

V testu se neobjevila žádná z laciných značek, rozhodně pro to, že žádná z nich se nehodí pro bezpečnou jízdu za všech povětrnostních podmínek. Pokud Vás situace tlačí do nákupu neprověřených pneumatik, vemte prosím v potaz výše naměřené hodnoty a počítejte s tím, že pro brzdění na suchu nebudete potřebovat 30 ale 50 metrů, aquaplaning Vás může potkat i kolem 60 km/h a ze sněhu se možná ani nevyhrabete.

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

O firmě
Rovigo Transit, s.r.o.
Viniční 3067/240,
Židenice, 615 00 Brno
 
Kontakty
(Po-Pá, 9-16 hod.)
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz